На українців чекає хвиля подорожчання через відходи

Рубрика | Сталий розвиток

Мітки |

15 06 2012, матеріал підготував кореспондент Татьяна

 

Мінекології створює загальнонаціональну структуру зі збору грошей з імпортерів автомобілів, електроніки і ліків

У понеділок і вівторок Міністерство екології та природних ресурсів оприлюднило відразу 3 проекти постанови Кабінету міністрів, що стосуються заготівлі та утилізації величезного переліку непридатних для використання товарів.
Передбачається, що імпортери і виробники товарів, які потрапили під приціл відомства, будуть зобов´язані за власний рахунок проводити їх збір, заготівлю та утилізацію. Або підписати відповідний договір з уповноваженим підприємством, яке буде підпорядковане безпосередньо Мінекології. Є ще й третій варіант — підписати договір з будь-яким іншим підприємством, щоправда, яке має відповідні потужності та ліцензію.
Загалом, схема майбутнього наповнення держбюджету виходить красивою. Мінекології і підпорядкована їй Держекоінспекція стежитимуть за дотриманням імпортерами та виробниками вимог зазначеної постанови. А щоб нічого не упустити, Митниця буде щомісяця їх інформувати про реальні обсяги імпорту товарів, які потрапили до «чорного списку», і про задіяних в цих операціях імпортерів. Мінімальний розмір оплати за ці послуги для кожної групи товарів ще має визначити Мінекології.
До переліку потрапляють товари трьох груп. По-перше, це вантажні та легкові автомобілі, автобуси, мотоцикли і мопеди, спецтранспорт. У пояснювальній записці до документа наводяться цифри асоціації «Укравтопром», згідно з якими в країні щорічно списується близько 100 тис. транспортних засобів, а загальна частка машин віком понад 10 років становить на сьогодні понад 50%.
«Мінекології вже вимагало раніше від автоімпортерів експертизу про те, що ввезений автомобіль відповідає екологічним вимогам. І машину не розмитнювали без такої експертизи. Цю схему скасували, на сьогодні Митниця сама приймає рішення. Тепер ось з´явилася нова схема. У всьому світі за утилізацію автомобіля відповідає особа, яка придбала цей автомобіль», — розповів «Коментарям» Олег Назаренко, голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів.
Далі в переліку йде електронне та електричне обладнання: велика і дрібна побутова техніка, мережеве та телекомунікаційне обладнання, побутова апаратура, освітлювальне обладнання, електронні механізми, іграшки, засоби для відпочинку та спорту — словом, все, що є в будинку в будь-якого українця і живиться від електрики або батарейок.
«Не думаю, що імпортери і виробники електроніки займаються сьогодні збором і утилізацією непридатної техніки. Але у нас завжди суворість законів компенсується необов´язковістю їх виконання. Явно з´явиться нова можливість брати хабарі», — зазначив «Коментарям» голова правління групи компаній «DiaWest-Комп´ютерний світ» Анатолій Балюк.
Нарешті, до списку ввійшла і продукція, до якої належать лікарські засоби, а також вироби медпризначення: антибіотики, вітаміни, рослини, які використовуються в медицині, соки та екстракти рослинного походження. «В Україні щорічно утворюється 380-400 тис. тонн медичних відходів, із них 100-120 тис. тонн — небезпечні», — наголошується в записці.
«Це схема під назвою «хто забруднює, той і платить». Якщо вона буде реалізована чесно, якщо з´являться компанії, ні до кого не наближені, то, напевно, тоді можна буде говорити про якийсь крок уперед. Поки ж усе сміття звалюється в один бак. Але подібні спроби вже були. Можливо, схема створюється під «Укрекоресурси», — сказав «Коментарям» екс-міністр з питань ЖКГ Олексій Кучеренко.
Нагадаємо, що державне підприємство з питань поводження з відходами як вторинною сировиною «Укрекоресурси» створено ще в 2002 році, воно займається збором, заготівлею та утилізацією лише тари і упаковки. Більше того, з 2009 року уряд зобов´язав усіх імпортерів і виробників тари укладати договори на збір та утилізацію виключно з цією держкомпанією.
Тільки протягом минулого року імпортери тари і пакувальних матеріалів сплатили «Укрекоресурсам» за ці послуги близько 100 млн. грн. Але про потужності цієї держструктури красномовно говорить забрудненість українських міст. «Ця компанія орендувала в Київській області 100 гектарів, й імпортери самі повинні привозити туди тару. Ніхто до неї не звертається, імпортерам легше домовитися із сміттєзбиральними підприємствами. Це просто чергова компанія-«годівниця», — підкреслює Назаренко. Чи з´являться приватні компанії, і чи буде їхня діяльність ефективною — покаже час. Поки ж можна констатувати, що фактично новий збір з імпортерів тільки вдарить по кишенях українців, на яких нові витрати перекладуть підприємці.

Джерело інформації: ua.money.comments.ua

Також Вам буде цікаво:

 
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В...

Центр зайнятості незаконно використав 70 тис. грн
Чернігівський обласний центр зайнятості має відшкодувати Фонду загальнообов’язкового соціального страхування...

Положення про Державну екологічну інспекцію
Про Положення про Державну екологічну інспекцію_. _ від 13.04...

 
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ П О С Т А Н О В...

Законотворчість наших спецкорів
  Спеціальний кореспондент  А.В. Кобець ПП видавництва "Екологія та соціальний захист...

       

Ваш відгук

Вам потрібно увійти, щоб залишити відгук.

Отримуйте всі новини сайту на свою поштову скриньку.
Це безкоштовно!
Просто вкажіть свою адресу.

Список спецкореспондентів
Нагадати пароль?

Відео тижня

Важливі матеріали

Киев Київ Одеса Погулянка ДАІ Долина Дтп Екологія та соціальний захист Львів Росія Савенко Н.І. Святошинський район Севастополь Тернопіль Соціальні новини Сталий розвиток Сталий розвиток технологій УБД мвд мвс музика міліція донбас днр ЦПР ЦТДЮГ кку корупція краматорськ позашкільна освіта ато батарейки вода гроші війна навчання україна суд утилізація сталий розвиток економіки сталий розвиток освіти сталий розвиток у світі сталий розвиток суспільства технологии фестиваль

Для показа облака WP-Cumulus необходим Flash Player 9 или выше.

Наші партнери

Автори порталу